Twarze metafor - warsztat zaawansowany
Najbliższe terminy:
Spis treści

Prowadzący warsztat: Joanna Czarnecka, Dominika Stróżyńska
Program warsztatów:
- Podstawy psychologii oddziaływania metafory – metafora w prowokatywności
- Etykieta, symbol i archetyp w wewnętrznym obrazie klienta,
- Budowa i elementy skutecznej metafory prowokatywnej,
- Głos i dramaturgia w tworzeniu i pracy na metaforze,
- Dobór metafory / historii do przekonań i fiksacji klienta,
- Przerysowanie i absurd w procesie tworzenia przypowieści rozwojowej z i dla klienta,
- Elementy psychologii transu w pracy na metaforze prowokatywnej,
- Czas, przestrzeń i bohaterzy – czyli jak to skleić w całość,
- Rodzaje i techniki tworzenia metafor,
- Narzędzia i techniki do pracy z i na metaforze, historii i obrazie,
- Prowadzenie sesji w całości na metaforze – proces i jego mechanika.
Co będziemy robić na warsztatach?
W trakcie warsztatu:
- Nabędziesz i rozwiniesz umiejętność tworzenia metafor i opowieści w oparciu o elementy pochodzące ze świata klienta,
- Poznasz co wpływa na efektywność oddziaływania tworzonej metafory na proces zmiany u klienta,
- Stworzysz własne metafory,
- Zmierzysz się z siłą etykiet i imion nadawanych problemom – poznasz ich skuteczność w procesie wsparcia i zmiany,
- Wzmocnisz umiejętność uważnego słuchania i obserwacji rozmówcy,
- Rozwiniesz umiejętność pracy głosem, ciałem i dramaturgią,
- Poszerzysz świadomość wpływu obrazu i symbolu / archetypu w pracy z przekonaniami i postawami klienta,
- Zwiększysz świadomość podstaw kognitywnych i behawioralnych w komunikacji metodami prowokatywnymi (tak nam się podoba, że będziemy to robić na każdym warsztacie :))
Odpowiesz sobie również na te pytania:
- Jak pracować z informacjami, których dostarcza klient werbalnie i pozawerbalnie?
- Jak tworzyć metafory ze słów, symboli i obrazów jakich używa klient?
- Jak tworzyć obraz rzeczywistości przedstawiony w prowokatywnej “karykaturze”, tak by budował on w kliencie motywację do rozwoju / zmiany, a nie był powodem jego lęku czy frustracji?
- Jak zapraszać klienta do zmiany wewnętrznych obrazów i „głosów” w bardziej wspierające?
To, pozwoli Ci na:
- Efektywniejsze posługiwanie się metaforą prowokatywną w pracy z klientem,
- Wzmocnienie siły przekazu o aspekt transu i metafory podczas sesji,
- Szybsze dopasowanie opowiastek, historii, przypowieści i metafor do tematów z jakimi mierzy się klient,
- Pełniejszą świadomość wpływu symbolu i obrazu na proces zmiany / rozwoju.
Dla kogo jest ten warsztat?
Warsztat skierowany jest do:
- Uczestników warsztatów organizowanych przez Provocare, którzy chcą rozwinąć swoje umiejętności w stosowaniu podejścia prowokatywnego,
- uczestników warsztatów Franka Farrellego, dr Noni Hofner, dr Jaapa Hollandera, Nicka Kempa.
Informacje organizacyjne:
- Wymaganiem wstępnym jest udział w jednym z poniższych warsztatów
- Cena: 1200 zł netto (istnieje możliwość płatności w ratach – dowiedz się więcej). Cena przy pełnej certyfikacji za kolejne moduły wynosi 1000 zł netto.
- Warsztat prowadzony hybrydowo (możliwość uczestnictwa na sali lub online).
- Więcej informacji bezpośrednio: JOanna tel. 535 006 846, DOminika tel. 792 669 706.
- Uczestnicy otrzymują:
- materiały szkoleniowe,
- dyplom,
- miesiąc opieki superwizyjno – mentorskiej po warsztacie.
- nagranie własnej sesji video (do użytku osobistego)
- możliwość dołączenia do certyfikacji
- możliwość dołączenia do społeczności superwizyjnej i interwizyjnej w nurcie prowokatywnym