Twarze metafor - warsztat zaawansowany

Najbliższe terminy:

Spis treści

twarze-metafor

Prowadzący warsztat: Joanna Czarnecka, Dominika Stróżyńska

Program warsztatów:

  • Podstawy psychologii oddziaływania metafory – metafora w prowokatywności
  • Etykieta, symbol i archetyp w wewnętrznym obrazie klienta,
  • Budowa i elementy skutecznej metafory prowokatywnej,
  • Głos i dramaturgia w tworzeniu i pracy na metaforze,
  • Dobór metafory / historii do przekonań i fiksacji klienta,
  • Przerysowanie i absurd w procesie tworzenia przypowieści rozwojowej z i dla klienta,
  • Elementy psychologii transu w pracy na metaforze prowokatywnej,
  • Czas, przestrzeń i bohaterzy – czyli jak to skleić w całość,
  • Rodzaje i techniki tworzenia metafor,
  • Narzędzia i techniki do pracy z i na metaforze, historii i obrazie,
  • Prowadzenie sesji w całości na metaforze – proces i jego mechanika.

Co będziemy robić na warsztatach?

W trakcie warsztatu:

  • Nabędziesz i rozwiniesz umiejętność tworzenia metafor i opowieści w oparciu o elementy pochodzące ze świata klienta,
  • Poznasz co wpływa na efektywność oddziaływania tworzonej metafory na proces zmiany u klienta,
  • Stworzysz własne metafory,
  • Zmierzysz się z siłą etykiet i imion nadawanych problemom – poznasz ich skuteczność w procesie wsparcia i zmiany,
  • Wzmocnisz umiejętność uważnego słuchania i obserwacji rozmówcy,
  • Rozwiniesz umiejętność pracy głosem, ciałem i dramaturgią,
  • Poszerzysz świadomość wpływu obrazu i symbolu / archetypu w pracy z przekonaniami i postawami klienta,
  • Zwiększysz świadomość podstaw kognitywnych i behawioralnych w komunikacji metodami prowokatywnymi (tak nam się podoba, że będziemy to robić na każdym warsztacie :))

 

Odpowiesz sobie również na te pytania:

  • Jak pracować z informacjami, których dostarcza klient werbalnie i pozawerbalnie?
  • Jak tworzyć metafory ze słów, symboli i obrazów jakich używa klient?
  • Jak tworzyć obraz rzeczywistości przedstawiony w prowokatywnej “karykaturze”, tak by budował on w kliencie motywację do rozwoju / zmiany, a nie był powodem jego lęku czy frustracji?
  • Jak zapraszać klienta do zmiany wewnętrznych obrazów i „głosów” w bardziej wspierające?

 

To, pozwoli Ci na:

  • Efektywniejsze posługiwanie się metaforą prowokatywną w pracy z klientem,
  • Wzmocnienie siły przekazu o aspekt transu i metafory podczas sesji,
  • Szybsze dopasowanie opowiastek, historii, przypowieści i metafor do tematów z jakimi mierzy się klient,
  • Pełniejszą świadomość wpływu symbolu i obrazu na proces zmiany / rozwoju.

Dla kogo jest ten warsztat?

Warsztat skierowany jest do:

  • Uczestników warsztatów organizowanych przez Provocare, którzy chcą rozwinąć swoje umiejętności w stosowaniu podejścia prowokatywnego,
  • uczestników warsztatów Franka Farrellego, dr Noni Hofner, dr Jaapa Hollandera, Nicka Kempa.

Informacje organizacyjne: