Coaching i terapia prowokatywna

techniki zaawansowane

od powagi po etykę pracy w duchu prowokatywności

Dwudniowy warsztat narzędzi pracy prowkoatywnej.

NAJBLIŻSZY TERMIN

WARSZAWA
18-19.11.2017

Cena

1500 zł netto (płatność przed 15.08.2017)
1800 zł netto (płatność po 15.08.2017)

WARSZTAT DLA

Uczestników warsztatu Jaapa Hollandera: Coaching prowokatywny - wstęp

Warsztat dla tych, którzy uwielbiają pracować prowokatywnie

Autorska metoda uczenia prowokatywności na bazie 10 lat współpracy Jaapa z Frankiem Farrelly. Spójna struktura pracy, pakiet narzędzi poszerzający kompetencje coacha prowokatywnego.
Stosujesz Prowokatywność w pracy z klientem, dostrzegasz efekty i chcesz więcej, kolorowiej, elastycznej? Chcesz sprawdzić jak jeszcze inaczej można rozwijać zdolności pracy prowokatywnej? Szczególnie w pracy z klientami, u których nie działają konwencjonalne metody pracy ze zmianą.
I podoba Ci się jeszcze bardziej
I w związku z tych chcesz jeszcze więcej ...
Czyli:

Masz gotowość na kolejny krok…

Coaching prowokatywny nie został raz opracowany, żeby się więcej nie rozwijać. Pracujący w Holandii Jaap Hollander, Jeffrey Wijnberg i Phil Jeremiah przygotowali nowe techniki pracy z wykorzystaniem podejścia prowokatywnego.

Czego możesz się spodziewać na tym szkoleniu? Jaap Hollander omówi osiem tematów połączonych z ćwiczeniami na przemian z ośmioma demonstracjami (jak zawsze pracować będzie z osobami z widowni).

Ramowy program

Czym jest dobrze poprowadzony coaching prowokatywny?

Pięć cech, którymi charakteryzuje się dobra praca prowokatywna, a których brakuje tej nienajlepszej. Wzajemna ocena indywidualna z procesem nieświadomego podejmowania decyzji. Co dalej rozwijać?

  • Humor/Ciepło/Postawa prowokatywna
  • Elastyczność i wytrwałość w podejściu „Rób tego więcej”
  • Rozpoznawanie wzorów zachowań  
  • Dramatyzacja
  • Powaga (odniesienie wewnętrzne)

Powtórka z podstaw

Pracujemy nad zaawansowanymi technikami, ale jakie są ich podstawy? Skąd się wywodzą?

Przerwa techniczna: Czy nadal masz koła?

  • Ramy
 - Ustawianie ram – wspieram cię na 100%
  • Postawa
 - Aktywowanie postawy: Humor/Ciepło/Prowokatywność
  • Procesy wewnętrzneProwadzenie do procesów wewnętrznych
  • Wzorce zachowań - Ukryty strach/tęsknota
  • Odwracanie
 - Myślenie odwrócone – problem jest dobry, cel jest zły
  • Rób tego więcej - Matryca – rób tego więcej
  • Pseudonim
 - Nadanie pseudonimu (w oparciu o wzorzec zachowań)
  • Dramatyzacja
 - Dodawanie dramatyzmu do stosowanych interwencji

Oglądanie „ekranów” Farrelly’ego

Jak wiele technik prowokatywnych, tak i ta wywodzi się z wewnętrznych procesów Franka Farrelly’ego. Ludzie często pytają mnie skąd biorę te wszystkie szalone pomysły, które podrzucam moim klientom prowokatywnym. Odpowiedzią, przynajmniej częściowo, jest ta technika. Frank często mówił o tym, że w trakcie sesji obserwował – dosłownie, w jakich śmiesznych („idiotycznych”) sytuacjach znajdowali się jego klienci. Przywoływał też „anioła stróża”; no więc dorzuciłem tę metodę.

  • Przygotowanie
  • Problem

  • Proces wewnętrzny
  • Patrz na ekrany i mów o tym, co widzisz
  • Zachowuj się prowokatywnie w odpowiedzi na reakcje klienta
  • Ponownie popatrz na to, co dzieje się na ekranach.


Czym jest “reakcja prowokatywna” i w jakim celu się ją stosuje?

Przekieruj uwagę z twoich prowokatywnych zachowań na prowokatywne reakcje klienta! 
Co się wydarzyło i dlaczego?Jakie procesy zazwyczaj uruchamiają prowokatywną reakcję?

Pięć mechanizmów, które pomagają w osiągnięciu prowokatywnych rezultatów.

  • Opór (reakcja automatyczna)
  • Akceptacja („odwrażliwienie”)
  • Neurologiczne skutki stosowania humoru i śmiechu
  • Eliminacja negatywnego monologu i postrzegania samego siebie
  • Bezpośrednia informacja zwrotna od otoczenia

Channeling Szalonych Postaci

To jedna z perełek “Stylu Jestera Jeremiaha”: stań się szaloną postacią, o której mówisz.

  1. Wybór
 - Wybierz postać, którą będziesz mógł często wykorzystywać.
  2. Ćwicz z partnerem - Ćwicz wcielanie się w tę postać z całym dramatyzmem, jaki uda ci się zgromadzić.
    • Ruchy ciała (przesadzone)
    • Ton głosu (przesadzony)
    • Akcent (przesadzony)
  3. Zmień partnera
  4. Przeprowadź sesję
  5. Znajdź sposób, żeby połączyć postać z historią klienta
  6. Wcielaj się w wybraną postać przez przynajmniej 5 minut

Wzmocnienie bólu związanego z celem

Dlaczego ludzie stawiają sobie cele? Ponieważ nie mają zaufania do samych siebie z przyszłości i nie wierzą w to, że będą potrafili postąpić właściwie! I pewnie mają rację! Bo przyszła wersja ciebie to leniwy bęcwał. Rezultatem zastosowania tej techniki może być wzmocnienie determinacji klienta lub pomoc w zaakceptowaniu – z dużą dozą łagodności w stosunku do samego siebie – że nie jesteśmy w stanie osiągnąć wszystkiego, co chcemy.


Nowe spojrzenie na pierwsze zdanie

Przyjrzyjmy się ponownie “pierwszym razom” w celu szybkiego rozpoznania wzorców zachowań.

  • Pierwszemu zdaniu (dosłownie)
  • Pierwszym ruchom fizycznym
  • Pierwszemu kontaktowi (jakość)
  • Definicji pierwszego problemu (dosłownie)
  • Pierwszym skojarzeniom nt. coachingu

Gra w unikanie sedna

Klient chce rozmawiać o sednie, ale terapeuta za każdym razem chce zadać kilka dodatkowych pytań. Do momentu, w którym klienta wręcz rozpiera motywacja i odpowiedzialność… a może nie? Żeby ta technika miała szanse powodzenia musisz mieć wrażenie, że opowiadanie o problemie sprawia klientowi radość lub, że czerpie z tego jakąś korzyść.

Po kilku protestach, zmień strategię

Po kilku protestach ze strony klienta, ugnij się, ale z wahaniem: “Ok, ok, nie złość się na mnie, próbuję tylko ocenić problem…. ale ok… jeśli naprawdę myślisz, że jesteś gotowy…”

  • Zwróć uwagę na fakt, że klient musi wziąć odpowiedzialność. Jeśli nie zaprotestuje, nie zmieniasz strategii. Wymieniasz za to coraz bardziej odjechane porównania.

Diagnostyka opętania – radzenie sobie z wewnętrznym konfliktem

Jeśli klient robi coś , czego nie chce robić, jest na to tylko jedno wytłumaczenie: jest opętany! A więc terapeuta musi przeprowadzić egzorcyzm.

Etyka prowokatywna

Dlaczego konwencjonalna praca ze zmianą może przynieść więcej szkody niż praca z wykorzystaniem prowokatywności. Sześć powodów, dla których coaching prowokatywny jest przynajmniej równie dobrą alternatywą, a w najlepszym przypadku, znacznie bardziej efektywną opcją.

  • Zakładanie słabości, zamiast siły: coach prowokatywny zakłada, że klient jest silny i odporny
  • Druga opcja: druga szansa dla klientów, u których pracy z zastosowaniem metod klasycznych nie przyniosła pożądanych skutków.
  • Potrzeba ego coacha vs. pokora: coach prowokatywny z założenia jest pokorny w odniesieniu do efektów coachingu.
  • Bezpośrednie vs. pośrednie negatywne sugestie odnośnie klienta: coach prowokatywny wyraża negatywne pomysły nt. klienta, dając mu w ten sposób uczciwą szansę obrony.
  • Potrzeba różnorodności vs. procedura: zarówno coach prowokatywny, jak i coach pracujący w nurcie eklektycznym (można powiedzieć, że nawet w większym stopniu) mają tendencję do przerywania strategii, które nie przynoszą pożądanego efektu. Systemem więc kierować będzie najbardziej elastyczny element.
  • Przykład tłumienia własnej ekspresji vs. swobodne wyrażanie siebie: coach prowokatywny demonstruje, jak dana osoba może wyrażać siebie.
Techniki zawansowane
PROVOCARE

Provocare

Instytut Komunikacji Prowokatywnej
H. Brodatego 20/2
58-100 Świdnica

NR konta

BZWBK: 61 1090 1694 0000 0001 3422 4366
NIP: 8842467027

Kontakt

JO: joanna@provocare.pl 535006846
NO: norbert@provocare.pl 602717171